29 jan. 2011

En runda till loppis...

Vi åkte igår med dottern min till grannstadens loppisar. Ofta kommer 
jag hem med något i glasväg. Nu fyndade vi vinglas som dottern 
tänkte ta med sej till studiestaden.
Mysigt att sätta ljus i.....

Karaffer hör till mina favoriter och min samling utökades med en.

Ljustaken under fatet med smycken på var oxå ett av fynden. 
Borde bara hitta lim som limmar glas....

Broderade påsen innehåller många näsdukar som har virkade
 spetsar.... Det var ett fynd från sommaren. Jag tror jag 
betalade 3 € för allt.... Plåtmuggen köptes igår....

Mina glasögon fick jag igår...  Gillar färgen :o)...
Jag har försökt vänja mej vid dem, men känns inte helt bra...
Men man måste väl bara försöka..... Lite illamående får man väl
tåla, men det känns som världen skulle gunga.....
(Är steglösa eller vad det nu heter)

Imorgon väntar jag hem min man från Moskva och dottern flyger 
tillbaka till studiestaden....Tur att vi bor relativt nära flygfältet.... 
För på måndagen blir det oxå en sväng där via, min kära man 
flyger till Mellaneuropa.... 
Så bastubygget framskrider långsamt men kanske blir det bastubad
 nästa lördag.... 
(Bilden ovanför är "korken" på min nya karaff)

Tack alla rara för era kommentarer, det gör att det är så skoj att
blogga....
Jag önskar ALLA som kikar in en skön lördagkväll !
Kraam
Sanne

13 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Men det där var verkligen fynd jag kunde tänka mig - allihopa! Glasögonen verkar ju också vackra! Man vänjer nog sig så småningom med de där, men man får plåga sig en tid.
Ha en skön kväll! ♥

hällkulla sa...

Hej Sanne!
Tack, för din kommentar hos mig!
Photoshop programmet heter
Microsoft Picture It! Photo Standard 9. Gillar dess enkla struktur även om jag är ganska grön gällande fotofix..
Fina glas du fyndat! Passar bra som smyckeställ... Romantiskt!

Önskar dig en fin kväll!
Kram
Pi

Vekarus sa...

Hienoja löytöjä! Ja ihana tyyny alla!

päivi sa...

Aivan Ihanat löydöt!
kivaa viikonloppua:)

kram,
Päivi

Gugis Pärlor sa...

Ljuvliga loppisfynd!

Kram Gugi

Hanna sa...

alltid roligt med loppis och vilka fina fynd.
kram
hanna

Gunillasljusglimtar sa...

Oj vilka loppisfynd! kul när man hittar lite fina saker kram Gunilla

The House of Antoinette sa...

Vilka fina loppis fynd - jag hoppas jag kommer iväg vill loppisen i morgon - och att jag också kommer hem med lite "gott o blandat".
Fin blogg du har.

Ha en fortsatt trevlig helg, kram Anette

Vit som snö sa...

Så vackra fynd! Jag blir loppissugen känner jag...längesen nu. Bra idé att använda vinglasen till ljus...det händer ju att man hittar t.ex 3 st av en vacker sort.
Ha en mysig söndag!
Kram Cilla

Ljusa vardag sa...

Å vad kul med loppis, det är bland det roligaste jag vet! Riktiga fynd du gjorde. Ha en underbar dag! Mvh Anna

Mona sa...

Ja men det var ju verkligt fina loppisfynd! Lyxigt! Gillar dina nya glasögon också. De ser också ganska lyxiga ut.
Hälsningar från ett soligt och vackert Pellinge!

Anonym sa...

Hej!
Vad fina fynd du gjort, igen ;)
Inspirerad av din blogg har jag målat en korg med Osmocolor, funderar nu bara att måste jag vänta 2 veckor före jag kan ta korgen i bruk. På burken står det nämligen att det tar 2 veckor före färgen stelnat helt. Skulle ju vara så ivrig att plocka mina stickningar i min nymålade korg.
Ha det så bra!
kram Nanne

Så Vitt Jag Vet sa...

Nanne: Inte tror jag att du behöver vänta så länge....
Känn på färgen så märker du nog.
Kraam
Sanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...